T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / TERME - Ulviye Kır İmam Hatip Ortaokulu

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Okul Yürütme Kurulu Müdür Yardımcısı OĞUZHAN SAĞLAM (Başkan ) Türkçe ELİF KAYNAR ÇAĞLAR (Koordinatör İlçe Yürütme Komisyonu Üyesi) Türkçe BİRGÜL ARUCU (Üye) Türkçe EMİNE COŞKAN (Üye) Türkçe MUSTAFA KEMAL ISSI (Üye) Türkçe OĞUZHAN AYDIN (Üye) Türkçe RUŞEN ÖZDEMİR (Üye) Türkçe SEZGİN BULUT (Üye) Türkçe TUĞBA FATMA TERZİOĞLU (Üye) Türkçe ELİF TOPCU (Üye) Türkçe NAZLI AKCA (Üye) Okul Öncesi SAFİYE ALVER (Üye) Okul Öncesi TUĞBA GEÇİNBAŞ (Üye) Görsel San. Öğrt. KÜBRA KÖSE (Üye)

 

 17-12-2023

 

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ

“Sözlük Özgürlüktür”

“Bir dildeki sözlerin bütünü; söz hazinesi, söz dağarcığı, sözcük hazinesi, kelime hazinesi, kelime kadrosu, vokabüler” olarak tanımlanan söz varlığı, bireyler arası iletişim için çok önemlidir. Söz varlığı, aynı zamanda bireyin öğrenme yaşantısı boyunca depoladığı birikimi ifade etmektedir. Söz varlığının önemi sadece bununla sınırlı kalmayıp bireyin anlama ve anlatma becerisini de etkilemektedir. Sözcük ile kavram arasında yakın bir ilişki mevcuttur. Sözcük söylendiğinde onu karşılayan kavram akla gelir. Bunun gerçekleşebilmesi için de bireyin o sözcüğün anlamına hâkim olması ve sözcükle ilgili kavramı gözünün önüne getirebilmesi, zihninde canlandırabilmesi gerekir. Sözcük ve kavram zenginliği aynı zamanda düşünce zenginliğine işaret eder. İnsanın sözcük ve kavram yönünden zengin bir birikime sahip olması, düşüncede de zengin olmasını sağlar. Öğrencilerimiz için söz varlığını en verimli şekilde artırmayı ve kullanmayı sağlayacak ortam ise okullardır. Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır. Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfedecektir.

 

UYGULAMA KILAVIZU      /meb_iys_dosyalar/55/12/752372/dosyalar/2023_12/17161832_dilimizinzenginlikleriuygulamaokulkilavuzu.pdf

AY AY ETKİNLİK TAKVİMİ /meb_iys_dosyalar/55/12/752372/dosyalar/2023_12/17161932_etkinliktakvimi.xlsx

ETKİNLİK ÖRNEKLERİ           /meb_iys_dosyalar/55/12/752372/dosyalar/2023_12/17162058_ek3etkinlikornekleri.pdf

AİLE MEKTUBU                 /meb_iys_dosyalar/55/12/752372/dosyalar/2023_12/17162021_ek2ailemektubu.pdf1

 

ARALIK AYI YAPILACAKLAR (BU HAFTA YAPILACAK İŞLER)

YUNUS EMRE ŞİİRLERİ /meb_iys_dosyalar/55/12/752372/dosyalar/2023_12/17163336_yunusemresiirleri.pdf

GÖNÜL CALAB SÖZLÜĞÜ /meb_iys_dosyalar/55/12/752372/dosyalar/2023_12/17161859_gonulcalabsozluk.pdf

1- Yunus Emrenin şiirlerinden birini girdiğiniz sınıfların her biri için en az birini seçiniz öğrencilerle paylaşınız. Şiiri defterlerine yazıp, okumalarını ve mümkünse ezberlemelerini sağlayınız.

2-Şiirde geçen Türkçe kelimeleri bulmalarını ve defterlerine yazmalarını sağlayınız. Bu kelimelerin anlamlarını "Gönül Çalab'ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü" bulup yazmalarını isteyiniz.

3-"Gönül Çalab'ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü" den seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve afiş oluşturması isteyiniz.

4-Her sınıf için sınıfın en iyi cümlesi/afişi (arkalarına öğrencilerin bililerini azarak A3 FORMATINDA )seçiniz ve okul yarışması için proje koordinatörü Elif Kaynar Çağlar'a teslim ediniz.

 

4.1. Faaliyet duyurulur.
4.2. "Gönül Çalab'ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü" öğrencilerle paylaşılır.
4.3. Öğrencilerden Yunus Emre Sözlüğünden  seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve afiş oluşturması istenir.
4.4. Her sınıf için sınıfın en iyi cümlesi/afişi seçilir.
4.5. Sınıfların en iyi cümleleri arasından okulun en iyi cümlesi/afişi seçilir.
4.6. Okulların en iyi cümleleri/afişi ilçe millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilçenin en iyi cümlesi/afişi seçilir.
4.7. İlçelerin en iyi cümleleri il millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilin en iyi cümlesi/afişi seçilir.
4.8. İlin en iyi cümleleri/afişleri  sergilenir ve il birincisi ödüllendirilir.
5.1. Yarışma şartnamesi hazırlanır. 4.12.2023
5.2. Yarışma duyurulur. 11.12.2023
5.3. Yarışma ortamı hazırlanır. 18.12.2023
5.4. Yarışma gerçekleştirilir. 23.12.2023
5.5. Sonuçlar açıklanır. 23.12.2023

BU HAFTA ÇALIŞMALARIMIZI TAMALAYALIM.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 17.12.2023 - Güncelleme: 17.12.2023 16:43 - Görüntülenme: 102
  Beğen | 0  kişi beğendi